en familj

En far

När du var riktigt liten

och någon varit stygg

så var hans stora famn en plats där du blev trygg.


En far är en som vet

att skydda sina kära.

Han vakar över dig långt borta och nära.


När lasset blir för tungt

och hotar dig att stjälpa

så finns han där till hands

att stötta dig o hjälpa.


Som förebild han går i livets långa trappa

och ingen är som han..

Din kära pappa.


En mor

En mor finns med från början

som källan till ditt liv

med kärlekfulla blickar hon följer varje kliv


Sen livets första måltid

har hon bjudit dig att smaka.

Hon ger dig av sin omsorg

utan krav att få tillbaka.


Hon tas så lätt för given

av lindring och besvär.

Och sällan blir hon tackad

och sedd för den hon är.


I livets alla skeden

blir hon dock densamma..

Din alldeles egna högt unika mamma


till min bror

Nå´n gång i livet

når man en punkt

när kriserna hopas

och allting känns tungt.

Då är det skönt

med någon som lyssnar

och kommer med råd

istället för tystnad.

En hjälpande hand,

en tröstens stämma...

En bror är det bästa

som man kan ha hemma.



till min bror
Låt mig vara sur. Jag kommer att bli glad.

Låt mig trilla. Jag kommer att resa mej upp igen.

Låt mig göra misstag. Jag lär mig av dom.

Låt mig få ett IG. Jag kommer att inte vilja ha det igen.

Låt mig skrika. Jag kommer att vara tyst.

Låt mig sova halva dagen. Jag kommer att vakna.

Låt mig spela hög musig. Jag kommer att tröttna.

Låt mig snacka i telefon halva natten, det är jag som kommer att vara trött.

Låt mig vara tonåring. Jag kommer att bli vuxen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0