Grattis du är en vinnare

Jag vet jag ÄR svag för manipulation och fjäsk... ni skulle bara veta

Jag vill dela med mig om ett tips jag har använt i många år. Specielt det senaste året har det hjälp mig på många olika sätt. Tipset är att gratulera sig sjävl för man är alltid en vinnare.

Sedan när mna tänkt det börjar tankarna automatiskt fylla ens morgonhumör. Vad är jag en vinnare av??

De dagarna man bara kan tänka på ett enda svar på den frågan ( av måna 100miljoner spärma vad det bara ett enda som blev till mig) de dagarna kanman med säkerhet säga att kommer att bli en av de värre dagarna. 

Om jag någongång kommer på att komentera mig själv med tanken att jag är en vinnare - slutar det alltid med en snabb löpning till skolan. Varför sluta när man har börjat  ge sitt eget liv komplimanger?

Jag kom att tänkapå dehär när jag fick ett liten textmedelande som innehöll mycket mer än ett par ord. PÅ samma gång jag funderade omdet var ett rop på hjälp eller behov att uppmärksamhet? 

Efter min någålunda förvirrade förstareaktion, blev jag arg. Faktiskt skit förbanna

Kan någon förklar för mig ? Hur mna kan skicka och sänka någons dag när man själv gräver bland slummen? till en person som nyligen nyfödd sluppit ur slumm livet. 

Är man så svag så rädd och så obeskrivligt feg att man inte vågar inte kan se sitt eget problem i vitögat. Kan man ju fråga sig om man e värd den uppmärksamhet för at lösa sitt egetproblem??

D är kanske inte vetenskapligt bevisat? men teorin håller jag fast vid?


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0