äcklit!

Idag var en av de mest äckligaste dagarna på-väg-att-bli-sjuksköterske dagarna. Dagen började inte helt oförberett med döden! Jag visste omdet men jag kunde förståss varken smita eller försvinna i något obemärkt håll i dessa skolmöbler som inte är gjorda för mig!! Hon som planerar vår kursporgram sko kunn stopp åpp pennon nånstans. ( int bokstavligt:D )

Sen så vi en film om stomi ´er, Det  hör kanske inte till det absålut äckligaste men en av de kosmetiska stösta missen en läkare kan göra. Om jag nu måst gå runt med ett hål och en plastpåse på magen så hoppas ja att jag åtminstone har hunnit fylla80!  

Jag har ända sedan jag kunde  stå på egna ben tagit hand om mina släktingars sår och förband. Jag har sett vitt slem förvandlats till gultslem. Jag har sett svart hud blivit bortklippt, jag har suttit på en stol och tittat ner i mitt sår och sett bland pulserat blod och skräpp såg jag min egna ben bit. Men dagens sårvårdds film var nästan så man kunde stiga upp från sin lilla stol och påstå att man kan bara inte torrtera sina stackars elever så!!

Promenerade lite här omkring senare eller bara för en liten stund sen. Min mobil ringde, jag svarade helt oförutsagt eller va. dum som jag är höll jag mobilen i min väntra hand. när samtalet bröts toittade jag på min stackars hand och såg att ringfingret var vit med blå nagel. 

TALA ALDRIG I MOBILEN MED DEN HAND MAN ALDRIG KAN KÄNNA KYLA MED
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0