" En bästis kan inte vara dålig målvakt, det går bara inte."

Citatet ät taget ur makr levengoods bok gamla tanter lägger inte ägg.

Jag läste dethär och fick en bild i huvudet att det bara måste vara en pojk som har sakt det. Och det var det också. Jag har länge funderat på vad det är med pojkar och fotboll. Där sitter de totalt okontaktbara och occuperar popcorns skålen. Och tittar på lättklädda män som springer eftr en boll. Och dessutom är tjejfotboll totalt oaxeptabelt enligt dem .  Sitter man och gör skämt av att mannen helt in i spelet sitter och hoppar i föräldrasoffan eller gör skämt i stil med " didär stackarna skulle iallafall ha fått varsin boll" så ser man sakta men sekärt ett såra åskmoln som börja tona pp sig vid horisonten.

Jag har faktiskt varit målvakt en gång i mitt liv-det gick jätte bra fram till den dan då mitt lag insåg att jag var mer än lite bollrädd. Vem fan skulle inte vara det , jag menar bollarna flyger jo bokstavligt på en . Inte för att bollarna skulle ätau pp en men det är ju försent när di väl börjar tugga så varfö chansa - SPRING EN BOLL!! som tur växte jag från den räddslan.

Mina vänner är bra målvaktar, Jag har aldrig på sant provat att sparka ett par bollar mot dem på enfotbollsplan. Men man måste ju inte ta allt så bokstavligt. Precis som en bra målvakt måste en vän kunna ta emot en massa  "påhitt" som den andra ha hittat på- men eller utan förvarning. de ska ha fullständigt skärpta sinnen och stå där med benen lite isär och händärna i kramposition i brösthöjd. Varför låter det så konstit?

en bästis- berädd på allt och reda att aggera:D

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0