hejja hej du!

Det har äntligen varit hälg igen. En tanska fantastikt hälg igen. Blev lite värre när accon for ur min mobil men va fan.  
Jag satt banrvakt en stund denhär hälgen igen. Jag an inte förstå hur barns föräldrar kan låta barnen  köra radiostyrda bilar på nylagt parkettgolv. När bilen har utomhushjulen på. Ok det kanske inte blir märken i golven,men iallfall så låter det ju så man inte äns hör om man tänker eller om man var hungrig.

Jag försökte tappert se på tv´n medan den radiostyrda bilen kretsade kring mig och dennes färäldrar innan di var klara. Programmet handlade om att den amerikanska arme´n fösöka skapa självgående bilar så att man slipper skicka en chaufför i bilen när faliga uppdrag ska skickas ut på. De hätr bilarna var utrustade med all möjlig teknik  så de såg faktiskt vart de skulle fara. med lite hjälp av ett datatolkning. Så började jag fundera på den lilla radiostyrda bilen som kretsade runt runt mig. På en stol en liten längre bit bort satt barnet på en stol och styrde den lilla bilen så at jag sklle bli maximum irriterad! Så slog tanken mig att om man kunde som privatperson göra den automatis alltså självgående. Min bror är automationselingenjör- Vilket betyder att han är fokuserad på sånt som gör saker själv- då bland annat små syskon. Jag berättade teorin till min bror om den självgående radiobilen. Först kom någång konstig komentar om att man kan köpa den på halpa hali om nager år så man kan jo bara vänt. Men så förklarade jag att tanken med bilen är att den absålut int får köra in i något och ha en felmarginal på max 10 cm. Ni skulle ha sett vilka tindrande ögon min bror fick. 

Förr irriterade jag mig till maximus på den som ställde till med att träffa sina vänner. Så sitter de själva där med sin lilla mobil och knäpper på den . Jag ber om ursäckt för dehär jag ska försöka att inte knappra på den hela tiden men den plingelingar så vad kan ja.

Usch vad jag hatar bio. Hur in i helvete kan man betala för att sitta tyst och stilla i ett mörkt rumm med sina vänner i två hela timmar. Och när folk frågar en vad man har gjort säger man att man har sett en film på bio. Oj OJ va roligt. Som om det vore en social grj att sitta tyst där. Det kan ju hända att jag har för långa en vilket betyder att jag har lite problem att lägga mina ben ågonstans. Men när klockan var halv 8- alltså efter si så där 45 min av filmen så hadde jag ett behöv av att springa runt ett par varv litä här och där. Men det kunde man ju inte. Och när man satt där och diskuterade något så sa någon shyyy

När man är social sitter man tillsamans och ser en film äter något sitter och talar och har det skoj och får ta paus och röra på sig när man vill !  jävla biosalonger!!

men i rätt sällskap så kanske biosalongen blir en plåga

Jag minns int äns vad filmen hett- Det var någon film omen stackas 40 åring som inte var gift  så hitta han sin dröm tjej gifter sig och får smekmånaden att bli ett helvette! Sedan blev jag bara otåligare och otåligare.

Jag klarade min anatomi tent idag:D jag firar med att läsa posten:D  

Kommentarer
Postat av: Nina

Dampbarnet Milla :D

2007-11-19 @ 13:13:49
URL: http://Niini.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0