drömmar

innan jag örjar gå mot mera sivilicerat liv .. ska ja stå en stund och funder på dehr med drömmar.. jag vet att en av min adrömmar har blivit krossade .. dessutom hårt mot en vägg..

men jag vet ännu inte vilka drömmer jag har..

jag satt igår och lyssnade en stund på en människa som hade livit vald till sveriges talman. 2006?.. hans tal fick mig att fundera vilka drömmar jag har..

det är väldigt knappt om högtfygande drömmar..

- jag skulle vilja resa till valbar känd plats..
- skaffa mig en printer
- köpa ett nytt sängtäcke.
- skaffa mig en ny tavla..
- få livet på klart
- bilda familj
....

var e min högt flygande drömmer

som denhär jonas sa.. att vårat välfärdsland har stannat i en krafftig stagnation.. på grund av ethnocentrisism...

twist it up

vårat land är inte äst på allt.. vårat sät vi gör saker.. är bra.. men di kan bli bättre eftersåm så liten mänd av jordens befolkning använder samma sätt som vi gör och klaggar inte så mycket..

det finns alltid ett annat sätt att göra saker.. genom att se på sina grannländers utecklang.. eller varför bara grannländer.. utveckla funderingen ock utgå från länder som ei ännu utvecklats färdigt..


UTVECKLA OSS

varfö sitter ni här ännu.,. nu ska jag påbörja min utveckling.. börjar med mig själv.. akta anars hinner jag börja utveckla dig .. innan du förstått vad som har hänt..

Vill du vara passiv eller aktiv?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0