Mitt mess!


Min bror har räknat ut utgående från min telefon räknanig att jag skickar i snitt 17 mess per dag. Vem som får dem och vad som står i de kan bara er egen fantasi stoppa för, jag kommer varken att sätta hinder för den eller sätta ledspår. Men jag började fundera när jag halvlåg i min soffa att den dan någon smart liten blyg kille kom på messet tänk hur allt har förändrats. Och jag slår vad om att denhär blyga lilla killen var från finland. Här har pojkar en helt egens status. Att ringa är för personligt att messa är precis lagom personligt för deras egna egosim.FÖLÅT men så är det. 

Jag satt där i min soffa och funderade: har det kunnat varit så nogongång att vårat messandet har förstört så mychet som vi idag inte kan uppleva på samma sätt bara för att vi idag kan sitta vid ett bord eller varför inte under det är ingen större skillnad och skicka dedär orden till dendär vi har försökt formullerat både länge och väl. Tänk för ett par år seam kanske man också satt och funderade på et sätt att försöka formullera dessa små söta ord men kanske inte satt underbordet och försöka få fingrarna att fungera mot sin filja. förutom att slå nummer till honom/henne.Man anske inte kan bara ringa för att säga va gör du? sker e na?  vem e du me?:D. Utan man fortsatte samtalet senn nar man kommer på sig själv andas tungt i luren . Hur roligt är inte det som lyssnade. man vill bara flytta lyren ett par kiloneter från örat. 

en om ni förstår mig rätt nu, visst missar vi ne hel del bara genom att knappra mefingrarna över dedär knapparna?

Varfför ringa? när vi kan besöka?jag lovar och svär på min heder att det skulle jag aldri äns komma på tanken att göra. Tänk dig att du går med bästemda steg dit, och ringer på dörren fortfarande ganska bestämd. ja menar man har ju tänkt genom vad man ska säga. Åsså öppnar pappan. " jjaa-eh alltså int tror du din son vill kom me och ööh leka?" Jag kan redan nu se faderns något förundrade min. vad gör man när soneväl kommer för att "leka" då? ja alltså va sker ikväll tå?

åsså står man där........ det skulle troligen sluta med att man hittade på något löjligt sätt att slippa undan som att mamma ropade mitt i tystnaden .Man skulle troligen höra en myra hosta och mitt i den tystanden lyckades man missa att mamman stod och ROPADE?

Jga kanske ljög lite. Jag har försökt dehär. Förutom punkten med bestämda steg. Kvällen slutade med att jag satt en stund på hans trappa och hade intalat mig själv att ringklockan knappast fungerar så varfö slösa på fingertopparna och prova. så där satt jag. hmmm

Så kanske det är bäst att man skickar iallfall. Men man skulle kunna tänka på hur man skulle göra det annorlunda?

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0