viktigt!

Jag kanske aldrig har presenterat mig. KOm jag nu jyst på.

Jag är faktiskt bara 19 år. Helt otroligt ibland när man ser min press.Men jag är en ganska speciell person med mycket på min hjärna som bara vill komma ut. Därav en massa stavfel. eftersom mina fingrar inte hinner med den mängd som jag tänker så punkt och komma och storbokstav skiter motoriken i ....

Jag älskar naturen .Den är naturlig och fin. Helt otroligt hur mycket som sker i vår omgivning som vi inte har en aning om.  Otroligt facinerande!

Jag älskar också maskiner. Kanske en liten annan vändning. men jag kanske någongång i mitt liv ha nytta av mina båda intressen förenda de båda.

En gång när jag var sjuk var jag helt att jag någongång skulle få köra paris-dakar rallyt. De sklle vara stort för mig. det är kanske en dröm. Stor dröm. Den dan jag insåg det hade jag verkligt hög feber och mina drömmar gick allvaligt högtflygande. Men det var skönt att drömma vidare på någotsom kanske aldig kan ske. Utan bara blir en "sjuk" drömm.

Jag har också en favorit filosof...PLATON. Men skulle någon fråga av mig vad är platons teorier skulle jag stå där.. fundera en stund. och sedan börja rabbla upp en massa kommunistiska funderingar som skulle dyka upp från ingenstans..
Mem platon har sakt en massa kloka saker som tillexempel texten jag har på min press.Påståenden jag också brukar försöka formullera ihop vilket inte e så lätt.. platon formulerade och jag använter.. Plagiering?

Eftersom mång av mina vänner är pojkar och ibland får jag har jag en känsla som jag inte riktigt kan förklara men med platonisk kärlek förklarar det en hel del. Men sen börjar jag tänka aldeles för mycket ni vet de som kanske är felet till att jag också skriver här.

Jag tror inte på mitt hemland.


Jag är kanske ensam om att tycka att Finland har fastnat i en politiskt ekonomisk stagnation. Ingenting händer i landet. Allt står stilla. känns det som.  Det känns som om det var en tid sedan den nya teckniken utvecklades ennu mera. Är vårat styrelse skick bara en massa gammla gubbar som helt konservativt börjat tycka att allt e perfekt som det är?
Fölåt jag menade inget illa. Tarja är en bra dam, som saknar fullständigt makt. Jag tror inte häller på envälde men om man nu är president ska man inte ha en annan makt än att skriva namn på papper. Jag menar nu fatsän hon inte skriver under så kan alla andra godkänna denna funderaing...

är det vits att satsa på ett yrke inom politiken om man som ensam individ inte har makt?

Är det därför som landet nu har stannat .. kraftig stagnation.

Det ända jag anser att ite har stagnerat är den finska arme´n . Vi syns överallt och vi har fredsbevarare i många länder. Vårat land syns alltså utåt. men våra rättigheter inom eget land har blivit utsuddat på många människor tillochmed på alla dessa människor som sitter och tittar på bingolotto och fullständigt skiter i att  den tredje världen går förbi oss andra.. hård demokrati

jag vill här citera platon

"De somär smarta nog att engagera sig i politik, blir straffade genom att bli styrda av de dummare"

jag hoppas ni tänker på min fundering...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0