orolig prinsessa

Jag dricker och tittar på gästerna kring bordet
Min egen livlighet syns som en spegel
liten svart stjärna stirrar tillbaka
önskar att någon hoxar på dig med

runt bordet finns ingen vän
alla känner till din prinsessberättelses namn
förr öppnades himmeln för dig också
tills ditt dåliga finger får fast rymmaren

Livet är lätt då när man har någon man tycker om
man behöver inte gå å såva, ensam, gråtande, drömmande
livet är från dag till dag
dina gäster hånar också dig
från dag till dag
den oroliga prinsessan blir själv martyr

kvällen mörknar och människor går hem
du går inte ännu för att tien ännu är
utanför väntar en hopplös morgondag
kärlekenspris heter jämlikhet




Det här är en låtpå finska. jag översatte den så gott  jag kunde.Men min fisnka är inte så bra, men i det stora hela.

Den påminner mig om så mycket nu jyst, helt otroligt.

Till slut blir alla somde människor man försöker umgås med. Både de omda och det goda smittar av sig på ett eller annat sätt. varesig man vill eller inte.

nu sitter jag här i sammajävla båt som alla andra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0