Eldat mansikka

För jätte länge sen när någon för absålut första gången sa åt mig att di hade eldat mansikka trodde jag att de hade en stor kamin och en massa överlopps jorguppar som de bara skövlade in.

IdAG efter obeskrivligt många gånger förklaringor om att eöda mansikka betyder att man stoppar in så mycket ved i kaminen så kaminen blir mera röd en kaminfärgad. Elda mansikka kan också betyda något annat men det tänker jag inte gå in på. Fråga era män de vet;9

Iallafalll jag har blivit lite små förkyld så nu sitter jag brevid vår kamin och eldar mansikka hela tiden . springer ut efter mera ved och stoppar in ved bit efter ved bit. Nu har vi nsätan 36 grader på värmen här. Dedt börjar bli lite för varm. Ironiskt nog kan jag inte såva. det är alldeles för varmt för att ens försöka tänka den tanken.

Så nu sitter jag här i någo sårts exotiskt värme och har ingenting jag egentligen har att säga eller någon åsikt eller någo sånt. Om saningen skall fram har jag väl aldrig haft det häller.

Min bror sitter på en hangar någonstans i spanien och väntar på ett litet flyg ska komma och föra honom hem. Jag har suttit i över 15 timmar och väntat att hans ka skicka det lilla messet att han e påvääg. Det är nästan helt otroligt men jag har faktiskt saknat min bror när han har varit DÄÄR för han skulle bara veta hur mycket som har hunnit hända medan han var på klassresa. Eller ÄÄÄR dessa eviga flygplan påstår att de inte har tid eller vad de nu är frågan om.  Där sitter han och har det varmt. och här sitter jag och .. haha jag har ju det varmt jag också- sådär ifall ni inte hoxa det:d

Jag tänker av många anledningar inte skriva i detalj här vad som har hänt medan min bror är där. Det brukar bara bli en massa ilskna ögon och sorsgna ord när man skriver direkt från hjärtat därför måste mina kära fingrar cencurera mina tankar en aning:D en sjuhjädrans tur att jag tänker så mycket så mina fingrar inte hinner me ens hälften:D

Igår lärde jag mig en fullständigt viktig grej. Att det är svårt att vara ledsen när man plötsligt kan bli så glad.

idag lärde jag mig att det är svårt att såva när man eldar mansikka:D

Kommentarer
Postat av: Nina

J visste inte, uplysa oss på msn? ;)

2008-01-05 @ 22:32:09
URL: http://Niini.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0