hemofobi!

Jag har under min uppväxt tid fått vara ha kontakt med en hel del blod. Jag mådde en längre tid inte dåligt av blod av någå slag. Men plötsligt en dag så spå jag blod och var nära att svimma. Personen i fråga blödde bara från ett finger och hadde själv inte ont.

Sen lärdejag mig handskas med mitt eget blod. Det var ljusrött med kraftigt flöde. då började min hemofobi för mit eget blod.

För ett par veckor sedan när sjukhuset bad mig komma och tömma mig på blod. När jag såg blodet rinna i det tomma röret och jag såg hur mörktrött mitt blod hade blivit. Jag vet inte om jag var så facinerad över färgen på mitt blod att jag glömmde bort min fobi eller vad det var men woww va rött blod jag haar

Idag när jag på min praktikplats skulle ta blodprov av ena av mina patienter. Men det kom lixom inget blod. de få droppar som kom var jag fascinerad över att de var ännu mörkare än mitt blod. i något skede insåg jag att dehär kommer inte att gå. så jag fick hjälp och nånstans DÄR  började jag kallsvettas och behövde plötsligt dicka något. och allt svartnade.  På grund av min enviset fortsatte jag gå till wc tittade i spegeln och såg ett spöke därefter försökte jag tömma vattenkranet.

NU väl hemma försöker jag kontrollera den känslan jag fick jyst då, den känslan som fanns kvar stora delar av dan.

"Vid blodfobi är händelseförloppet annorlunda.
 Efter en inledande blodtrycks- och pulsstegring följer ett blodtrycksfall och en sänkning av hjärtfrekvensen. Personen ifråga känner sig svettig och kan i många fall svimma."



Jag har aldrig tidigare kännt ett sånt kraftigt svimningstillstånd, det var inte alls som när man stiger upp för hastigt.Det stod nånstans på the world wide webb att man botar bäst hemofobi med att ta om det från början?
Men jag har ingen aniong om när dehär började eller om det var jyst denhär individensblod..
Eller kanske det började när jag började facsinera mig över dess färg ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0