Vad kan man med blixt och dunder beskriva?

Vad kan man med blixt och dunder beskriva?


Jag tycker om denhär bilden. Den beskriver ett magiskt skede i två människors liv på ett sätt som ord aldrig kan beskriva.

När jag var liten var jag tokig i filmen titanic.. jag såg den om och om igen jag kunde filmen. och jag blev arg när någon som dog i filmen dök upp i en annan film.

Jag vet att filmen är mycke mera än en mäktig båt idag. Jag har nämligen som raggarbrud var jag extremt intrisserad av de skedet när de filmade båtens maskinrum.

jag är ingen människa som ensamm trivs på avtten. jag kan ligga och flyta i timmtal och bara tänka på molnens form och vatten som skvalpar.. men ligger ja i en båt flyter jag oftast iväg och slutar i att jag inte riktigt vet var jag hamnar.. vatten är något mystikt. det ser lugnt och rofylt ut en solig sommar dag. men man vet aldrug riktigt vad som sker under havsytan. det kan bli de sista mna ser.

Titanic representerar en förälskelse som var nära förbjuden och endå så nära.

När jag var liten så kunde jag sittaoch stirra på vatten hur länge som hällst.. bara för jag inte riktigt visste vad som döljde sig ubnder.. jag bruade ligga på bryggan på villan och stirra på vatnat runt mig..med en magisk förundradblick.. samma som när två läppar möts..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0