Jag älskar sjön:D

jepp jag är inte alls tokig. Vatten är det bästa som finns. Jag vill ah en båt:D


jag älskar att se på vatten.. att höra vatten.. att känna vatten...

nå min lillla semest5er då..

till en början blev jag smått uppstressad av att folk målade naglarna när jag ville ut å träffa människor. en jag lugnade ner mig när människans högra hand hade torkat och jag slapp sitta i korridoren och kippa i me de dricka jag redan köpt.  Från det minuten vi lämnade rummet.. och alla kontrollerade att rummet var låst.... blev kvällen bara roligare och rouligare...

även om folk ha sina småa traumatiska minnen av hela resan var den otroligt rolig:D

idag är det morsdag. Jag sitter ännu hemma .. och söker efter en egen båt. Egentligen ha ja redan en projekt båt... men det tar troligen till 2010 inna jag får besiktat den och sjösatt den så jag sattsar nu på en dyrare båt som man kan bygga på medan man har sjösatt den. lite sågspån i sjön ha väl aldrig skadat de redan missbildade fiskarna. 

Mina kriterier fö en båt e inte så stora. ja har nu sjunkt till att kapellet inte behöver vara så stort. det är det plus däcket jag ändå kommer att bygga om senare. så man kan dra slutsatsen om att jag inte har råd men dendär 50? mahognybåten... eftersom träslaget är dyrare än båtstommen. 

min bror är nu jyst ut å fiskar... jag kunde inte komma med. För jag lovat mig själv att aktiovera mig i grupp arbetet och att hjälpa till här hemma med arbetet igen. 

nu sitter jag här och plööpar och söker på findit. fi efter en båt som inte har mera arbeten en vad jag vill och kan sjösättas och är besiktad med de fel den har så jag kan arbeta på den medan den är i vattnet:)

tyvärr sälger folk inte träbåtar som är i det skciket. man måste tydligen arbeta hela vintern på dem i ett garage innann man kan sjösätta dem .. eller att de än ser ut att avar sjöduglika. 


om jag skaffar mig en tuperware ask så blir det en flipper 160. då kan jag tvätta den emd högtryckstvätten på hösten. Men tiktiga båtar är av trä. och ska inlinas och tjäras på höst oh vår. 



rexon<3 vatten  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0