Dagen då ja tycker synd om Daniel

Igår på dagen hade  jag flyttat skåp och moblerat om lite eftersom jag tyckte att vaggan var lite konstit ställt... detta resulterade i att jag tydligen lyckats med det konststycket att förlyfta mig...

jag känd mig som en 90 årig tant igår kväll som mesta dels bara klaga

Sen blev det inte betträ i morse när jag äntligen hade somnat sådär en halv 8 tiden kom ja på att det var lördag och därför som Daniel såvär ännu. .. harkäl... det var tisdag och Daniel såv för också han hade varit vaken mer än halva natten på grund av att jag satt och försökte såva.

nåja he löstes gansga bra iallafall...

Sen fick vi reda på att imorron skulle fönstergubbana kanske komma och laga våra fönster.. Tänk 18.3 fick vi en lapp i påstlådan dä de stod att renoveringen av fönster har börjat.. och alla i hela huset skyndade sig att plocka bort en och en halv meter från varje fönster..

Det har också resulterat i att lampor inte håller någonstans vi byter dem hela tiden och propparna går ifall man gör någonting hemma på dagarna som att tvätta, damsuga eller hör på radio... Imorron kommer då två rökande gubbar instövlande till oss kvart över 7 på morgonen och börjar hacka på fönstren.

Det var den lugna stunden. Di skulle ju ha kunnat meddela tidigare exakt när de skulle börja i vår lägenhet så skulle jag sluppit springa upp varje morgon när Daniel fpr till arbetet för att kläda på mig.

Sen ringde mödrarådgivningen för att ändra min tid. Det blev mitt i maten... suuuuck


( till den här ultraljudsundersökningen hör en liten historia om suggor... : suggor som skall grisa första gången använder man en liten ultraljudsmanick på fö att se så första kultingen ligger rätt vänd.)

Så kom ja in till rådgivningen lite lätt stressad av någon anledning de tog urinprov och Hb prov och de var tydligen lite tokiga båda två.  Hb var för lågt igen!! så hon skrev ut fler tabletter och morgonurin till labben.

Jag har alltid haft lågt Hb så nu satt jag tappert och försökte få en förklaring till varför det var så farligt nu jyst... Då hotade tanten mig att skicka mig till sjukhuset . så försökte jag fråga varför´?`så svarade tanten något liknade till DÄÄÄRFÖÖÖÖR
Sen frågade hon om någon har regerat på att jag är lättirriterad eller svullen på sista tiden... som tur var detta inte den ordinarie mördrarådtanten annars skulle jag kanske vågat påstå nogot jag senare skulle få ångra.

Där satt jag så utanför ultraljudsundersökningen med en urinburk och en liten post it lapp där det stod MERA TABLETTER PÅ!!

Ultraljudstanten mätte min mage och konstaterade att magen har sjunkt med hela 5 cent.  Så frågade jag om det är något tecken på ifall babysen kommer tidigare än beräknat.. Så svarade tanten babysen har nog huvudet neråt... Vilket den nu har haft i de senaste 37½ veckorna!!!

Sen satte tanten på ultraljudsmanicken.. på den lilla lilla grismonitorn såg hon tydligen ett sträck.. ( eller jag såg bara ett sträck) så stängde hon av maskineriet och sa tack.

för vad?

Sen satt tanten och sökte i farmaca phennica och sökte efter medecin åt mig ifallom jag har en dold urinvägsinfektion som jag inte känner av och inte lider av.

och igen frågade jag varför det plötsligt har blivit så viktitgt med allt vad de hittar i min urin.. Till det gav hon ett underligt svar om tabletter och slutade meningen med TREVLIG HÄLG

hon skrev iallafall inte receptet på en post it lapp....

Kommentarer
Postat av: Nina

Haha, kan man kalla informativa sköterskor.. Precis lika flummiga svar ska vi också börja ge sen :D

2009-04-21 @ 17:21:44
URL: http://niini.blogg.se/
Postat av: en sköterska som råkade snubbla in på din blogg :) :)

hejsan! eftersom jag är utbildad inom området själv så kan jag försöka ge en kort förklaring på dina frågor :) Det är vikigt att man inte går med urinvägsinfektion när man är gravid, jag tror det finns vissa risker med för tidiga sammandragningar. Och Hb följer man ju alltid med under en graviditet, sjunker det FÖR lågt blir man ju extra svag och trött, och det är mer eller mindre rutin att behandla med järntabletter då. Ifall du är vi h37 är det inte konstigt att magen har sjunkt nedåt, det betyder säkert inte att förlossningen blir för tidig, men det betyder att bebisen börjar "ställa sig" för att komma ut så småningom. Huvudet sjunker nedåt i bäckenet. SF-måttet SKA sjunka i slutet på grav.

2009-04-27 @ 06:35:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0