efter 38 veckor...

idag är det 2 veckor kvar... ovh jag börjar känna mig redo för ett maraton lopp. jag är extremt taggad samtidigt som jag känner att jag måste försöka ta det lugnt.

igår hadde mamma kalas.. alla ville komma via oss för att se på skötbordet och barnvagnen så det blev en del köras mellan platserna. frassin var mest glad av att få nån som gick runt och par på honom helatiden.

Sen på kvällen ringde farbrorn som sorterar till pappa och pappa satt och fndera vad vi gör nu med en traktort chaffis för lite. Jag lyste som en sol när pappa slutligen gav med sig och jag fick köra :D

Jag tycker inte om när folk jäktar och försöker hinna med allt innan vårbruket börjar.. och enda jag kan göra är att laga mat.. känner mig som en köksa ...
så igår fick jag vara med lite mer än vanlit.
Men lite besviken blev jag. direkt när det var nå kopplas sprang pappa till undsättning.... jag tror knappast att jag får sammandragningar av att koppla i kärran själv. Men jag stod snällt och såg på... med ett litet åskmoln över huvudet

men fördelar att vara gravid:

-  man känner ett liv som växer. Blirben del av sig själv
- alla förberedelser till man blir mamma
- en fullständigt underbar känsla

nackdelar
- tungt
- man känner sig lite som omjag e ivägen när man blir tvungen att fråga om hjälp oftare än vanlit
- kortare stubin
- lättroad
- alla e så försiktiga med en


jag satt och funderade vilket kön vår baby kommer att ha. Jag vill fortfande inte veta förren efter maratonet men spekulera kan man ju allti. Jag gjorde två elektroniska test.. men svaret blev ett frågetecken iallafall. Senaste testet jag satt ock lekte med blev resultate 70% att det blir en pojke och 80% att det blir en flicka.. De e lite för nära varandra

Det e hoppeligen bara 2 veckor kvar... Bara inte babyn har böra trivas i min mage o vägrar komma ut....



Kommentarer
Postat av: Nina

Och idag fick jag första frågan om Milla har fött nu :D Samt att jag är fortfarande 100% på att det är en flcika medan Pia är 100% på att det är en pojke. Så spännande att få se vem som har rätt ;D

2009-04-27 @ 16:46:04
URL: http://niini.blogg.se/
Postat av: Pia

Ja sa alder att ja e 100 på att e blir en pojk.. Men ja tror på he..

2009-04-27 @ 17:38:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0