Picknick i regnet

Det blev en kort natt inatt
Jag var hur pigg som hällst klockan halv 6 i morrse Daniel låg och pratade en massa strunt men det var ganska roligt att ligga och höra på hur han var ut och fiskade. Jag vågade inte skratta i räddsla för att han skulle vakna. Men när han sa.. snälla milla ro en stund to no å.. så kunna ja int hald me na meir.. stackarin..

Int äns frassen var vaken.. Tappert steg jag upp och städade... de e tur man har frass som ödar ner så blir mitt städarbete aldrig klart. men av nån anledning städade jag nyss hemma hos mamma och pappa också?

Daniel brukar säga väck aldrig den björn som städar:D

Mmedan jag städade funderade jag på vad jag och Daniel skulle göra ikväll.. jag hann plannera fram en liten picknick med minipajer.. och kom på två olika fyllningar en med blåbär och andra med laxröra..

Sen for ja hem ti mammsens och pappsens och pappa funderade strax om ja å Daniel ska göra något ikväll..  ett tveksamt nej kom ur mig.. så nu har pappa bokat Daniel.. De blir frassin å ja som får äta minipajer ikvääll på en regnig terass..

Det e konstit vilka drömmar min mage kan frmhäva..

jag drömmer om en ny bil:  farmar modell.. minst 15 tums lättmetalsfäljar.. mörkfärgad.. samtidigt som jag inte vill svika lilla venton:p

jag söker och skissar och funderar på hus.. Huset skall vara mist ett å etthalvt plans och platsen nånstans mellan vörå och jakobstad. Vi hittade en tomt som var riktigt fin med sjön bara en liten bit bort.. men priset på bara tomten var siffror som bara de bara talar om på Keno...
och ett nyckelfärdigt elementhus har jag också hittat men tycärr har de ritat rummen lite väl åt skogs ... summa sumarium: jag skall börja spela på keno:D

Idag vill jag tvätta fönster.. det sägs att det påvärkar babyn så mycket att man kan föda för tidigt på grund av det. Hittillls har Daniel lyckats hålla mig borta från fönstertvättningen.. Men min mage har slutat såva utan hicvkar och boffas så kanske jag skall testa tvätta fösnter knepet ifall det fungerar:D

tänk er att bli mamma pga fönstertvätt:D

 

Kommentarer
Postat av: Tant Nina

Och jag kan intyga att trots man spelar på Keno som kommer inget annat än nån 50 cent nu som då..

O en sak till, skaffa karl som har tomt från förr ;) Så behändigt att veta att vi redan har en tomt skaffad bara att börja på med när vi vill :)



o joo.. ännu en sak. LÅT BLI FÖNSTERTVÄTTANDET! :D



och ännu en sak.. vet du hur mycket otroligt fina och underbara och härliga och ursöta kläder det finns åt bebisar! drömde mig bort igår ;)

2009-04-28 @ 11:33:04
URL: http://niini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0