innan min 21- födelsedag

grattis på födelsedan till mig:D

innan min 21 födelsedag hittade mannen i mitt liv mig... och innan jag riktigt hann med var det vi:D

den 30.12. klockon 23 nånting.. kom jag nyligen ut ur duschen stod han på knä och förklarade med väl valda ord hur mycket jag betyder för honom..  där stod jag i en badrock som fick mig att se ut som en isbrjörn å i chocken visste jag inget annat att svara än " he jä to å:D
två dar senare hämtade daniel en lite kisse åt mig.. Elvis:D

jag fick iallafall ringen på fingret iallfall:D
så från den stunden kunde ingen säga att de var ett han å jag.. det fanns bara vi:D

en tid senare kämpade vi genom en förlossning.. barnmorskorna sa att  som förstföderska gick det bra när allt bar över på 3 timmar.. å andra mammor ler å säger wow på bara trii tiimar.. medan vi tittar på varndra å fundera vaddå bara?

sen sa barnmorskan att det blev en tjej.. de första ja sa va.. skojar do?  .. vi va så inställda på en liten kille men när vi så lillon vår fick vi båda ett så stort leende så vi såg sekärt ut som två rita figurer med lillon i famnen

på dopet grät lillons farmor å mormor de tyckte båda att de var mer än magiskt

den 7 augusti blev vi husägare.. jag flyttade bort från min hemkomun och till något helt nytt.. med mycket om å men så nu säger ja att ja e påväg hem när ja sätter mig i bilen påväg till  huset.. :D











jag satt nyligen och läste på nätet om unga föräldrar.. i sverige får man ett bidrag om man blir förälder och är i åldern 18-22 men här finns det inget sånt. Jag har själv mött många fördomar mot att vara ung och förälder. Det e många som aldrig vågar säga något när man går på stan.. men ibland alla dessa glada posetiva leenden när man bär på linnéa möter man ibland en blick av fördom. vad de tänker va de tror vill ja inte äns tänka på. Men de kanske jämför med säg själv hur de skulle passa som förälder och därför ger oss den blicken?
men ännu har jag inget negativt hört från nån annan än från rådgivningstanten som inte så länge sen sa rakt ut att jag var alldeles för ung för att ta hand om lillon.. jag frågade då varför är det nått fel på lillon?
hon svarade då att lillon e de absålut inget fel på hon e pigg å kry ... men jag skulle kunna vara både mamma och mormor åt er båda...

jag fick alltså min rådgivningstant att känna sig gammal....

Här finns det kanske inget bidrag när man är mellan 18-22 år och förälder på grund av att man vill ta bort ungförälder stämpeln . man kanske inte häller vill uppmuntra oss att bli förälder innan skolan e slut. 

för det ända hindet att bli förälder i min ålder är skolan...

förbannade skola!!!

jag känner mig inte som en ungförälder.. det var först när jag läste sveriges definition på vad en ung förälder e.. 18-22  som jag inså att fan tå e ja å en ungförälder.. innan det trodde jag att det var när man var under 18 och blev förälder .. som världens yngsta mamma... 5 år..

min kropp e helt återställd efter förlossningen.. ja känner mig som mig själv igen:)  nästan inget extra häng nånstans.. så när folk har sett mig å lillon och de ser att vi mår bra och att vi skrattar mycket.. så frågar alltid folk.. men hur blir det med skolan?
för nån minut känne rman sig som ett bädäss som avbrytter skoltiden för att bara vara hem. Jag har har hört om mammor som tagit ledigt enadst 3 veckor efter förlossningen.. och mammor som aldrig började studera på nytt.. de senaste allternativet lockar många rägninga dagar när man vet att man får stanna under täcket tillsammans med sin dotter och bara se till att hon och jag mår bra.

samtidigt som jag längtar efter attt bli färdig sjuksköterska- våga lämna lillon för en stund..  så efter ett år sitter jag med mera energi än vanlit i skolbänken men längtar hem mer än vanlit... 

Kommentarer
Postat av: Pia

Grattis till husköpet :) vågar man fråg i vilken kommun ni nu bor?

2009-08-20 @ 20:40:33
Postat av: maria wikman

hallå :)

Får man vara nyfiken å fråg vart ni ha flytta? om ni har munsala som rådg. ? ;);)

2009-08-31 @ 19:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0