lillon vår

nu ha ja länge vari i me renoveringen.. så nu tänkt ja va snäll å skriv na om vår tri måna gambä dotter:d

Ida tå vi e me mommos å moffas .. bara för att vi har e så ödit hemma.. så kom ja på att jag kanski ska slut kall min mamm ti mamm.... Klart on e min mamm men fast ja vet att linnea int förstår allt så kändes det fel att rop på maaaamm..

hittills ha ja haft svårt att kall mamm ti mormor:D

nå ida väger lillon så som kurvan ska va igen:D puh kanbske de hadde något med att göra att vi bytte till munsala rådgivning? eller att jag nu matar henne enligt listan.. men det är svårt att amma eftersom det inte står någon mililiters tabell på mina bröst så jag har så svårt att följa med hur mycket hon får i sig när jag ammar..

lillon vån e lika intresserad av renoveringen som mamma och pappa.. hon sitter och hoppar i sin babysitter när jag slipar eller när pappa sliter i golvmattorna..

men när hammaren eller nån maskin kommer i farten går alltid en av oss upp på vinden med lillon å läser teskedsgumman tills hon börjar kasta saker på oss..

hon har nämligen börjat greppa småsaker jätte bra.. så som en liten leksaksfisk som ser ut som nemo e hennes favorit.. men allt som skramlar sitter hon å skrattar åt:D

Fortfarande efter 3 månader e det jätte rolit att byta på henne.. d eleendet borde ni se:D

vi trodde att linnéa alltid var glad eftersom hon log redan på BB åt oss.. barnmorskorna sa att det berodde på att hon trivdes.. efersom leendet att man e glad kommer senare.. 
så tills i hälgen trodde vi att hon inte hade nån som hällst skillnad var eller med vem hon var hon var alltid lika glad.. men i hälgen när jag för aldra första gången måste föra bort lillon.. då märktes det att hon inte trivdes längre när inte mamma och pappa var med.. 
mommos å moffas villaavslutning blev tydligen ett flashback hur jag var i den åldern... aldrig nöjd:P
själv kunde jag inte häller njuta av föreställningen.. jag satt ofta och funderade på hur hon har det...

far och morföräldrarna tycker vi borde låta andra sköta henne oftare så släpper jag kanske den tanken nångång och låter mig slappna av... hmm 

Elvis fösöker få uppmärksamhet av henne på alla möjliga sätt.. men hon bryr sig inte riktigt om honom.. hon ser å hon ler men går han iväg så följer inte hennes blick med.. men när en hund kommer till oss då sitter lilon å tittar å tittar så hela hon bara råskar.. ibland blir hunden rädd när den ser lillons enorma ögon som tittar på de.. när den traskar i väg blir ofta lillon arg nästan oståpplit gråtande.

min rådgivningstant.. säger att de lyser om mig när jag håller i lillon.. nja kanske jag inte lyser.. men jag känner mig mycket gladare iallfall.. 

ni kanski int tror e men att si ho mychi on utvecklas fö va da som gar e nästan otrolit:D som imorrost höll on i nappflaskon på egenhand å lyfta åpp enligt va on behöva.. on drack nästan 100ml.. ja trodd på ricktot att ja såvd änn tå ja så e... höxt antagligen va e ett misstag som råka ga bra:D men e med misstag man lär se:D



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0