mycke på en gång

jag och min sambo bor inte längre i en kägenhet. utan ett hus som har allt. i princip utan ett stort badrum.

först hela rabarbern med lånet.... de e lånebeslut borganärer räntor lånefösäkringor offerter å aallt va satan di ha hitta på... ursäckta uttrycket en hel da tillbringade vi att underteckna en hel hop av papper. såna papper som gör oss skuldsatta i en masssa år framför.

när pappren va skrivna fick vi äntligen börja föra alla dessa lådor vi levde bland i lägenheten till huset. det absålut första vi förde dit var frassin.. de va nått jag trodde skulle börja den otroliga vandringen tillbaka till det han kallade sitt hem. men det tog inte många minuter trivdes frassin som om det faktiskt var hans place

samma da ringde vi och ordnade så att stora delar av våra släkt förde flyttlådor från lägenheten till huset.... allt la flyttarna i ett ända rum på en hög som bara växte 

sen skulle jag med våld ha upprett minst fyra rum av alla de rum vi har.... samtidigt som möblerna bara välde in.. 

på två dar var huset fritt från flyttlådor..men både daniel och jag led av feber..

mitt i allt detta fick ja dera på att en vän ska gifta sig väldigt snart i chocken stan för att köpa baby leksaker...
leksaker som det senare stod när babyn är 5 mån.. vår lilla dotter e fortfarande 3..

här sitter ja nu snuvig... å lite yr i bollen.. har nyligen varit och vaccinerat vår dotter.. hon skräck så jag tänkt börja gråta. samtidigt som di sa att ni borde ha  varit här i går.. men på mitt rådgivningskort stod det dagens datum..... ti följd av den missen klagade tanten över lillons vikt.. vilket gjorde mig lite ledsen.. då fick jag mattabellen som jag borde ha fått redan första gången jag var dit.. men här på internät står det att min lilla dotter har en normal vikt kurva va än tantjäveln säger..

jag försöker få lillon att somna trots att det märks hur ont hon har det i kroppen efter vaccinet.. 

jag får nämligen inte åka hem.. daniel lovat att överaska mig till min födelseda
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0