som mamma

idag har jag äntligen kommit fram till att babyn faktiskt är vår.. det tog i princip 2 vekcor innan jag förstod vad som har hänt..
en vanlig dag hos oss..
jag vaknar ungefär en fyra tiden ifall lillon somna före 11 på kvällen före.. då e hon hungri.. matar i omgångar fram till 10.. eftersom jag och lillon e lite för trött för att mata den tiden.. antingen somnar hon eller så jag.. 10 har jag min timme som jag får göra vad jag vill eftersom då tar Daniel hand om babyn helt och fyllt själv.... på den timmen städar jag oftast eftersom jag inte vill va allt för långt bort från lillon... det var tänkt att den timmen skulle vara att gå ut och gå på egenhand och lägga tankarna på annat än babymat och läckande bröst.. men istället städar jag..
nån av oss tar hand om lillons morgontvätt medan den andra lagar frukost eller lunch beroende på kocken

sen matas lilloln igen medan den andra spenderar tid med frassin.. När lillon har färdigt matats görs vagnen i ordning för en långpromenad ... under den promenaden brukar vi hinna med en lösglass 

sen börjar en liten kamp att försöka få hållit lillon vaken till 22:30 för annars blir det en kort natt igen

ok nu ser dagen jätte strukturerad ut och det e den okcså men i största hela bestämmer faktiskt lillon en hel del främst nu när vi båda e hem:D

älskar livet som mamma:D 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0