7 dagar kvar

Idag är det dan då jag blev tvungen att sluta köra bil:(

Kära vänner och församling... köp en automatväxlad bil om ni nångång i er framtid tänker bli gravid och köra bil.

Jag e lika envis som ett får men hur ja en försökte fick ja int in kopplingen ida. ja tänkt int häller kom mig ur sängen. Ja tänkt ta en da med bara strumpa på högra foten...

jag vet inte vad babyn gör därinne men det känns som om hela tyngden ligger på vänstra höften ida. Jag känner mig lite som en nytvättad ankunge när jag går. 

Har suttit och tittat på en massa gammla fotografier. Först tittade ja på bilder när min äldsta broder blev född.. Mamma va i proncip lika gammal som jag e nu.. De hadde samma soffor som vi har nu ( när Daniel nångång får övertalat mig om att byta skickar jag sofforna till museum)  vi hade samma bokhylla tills för en vecka sen när vi köpte ny. Vi skulle ha haft samma vagga om vi inte skulle ha fått en i present. Vår katt ser precis likadann ut som den katt som mamma och pappa hade när de fick sitt första barn. Jag vet med sekärhet att kattorna är från samma släkte iallfall:D Vi bor dessutom nästan mittemot den lägenhet där mamma och pappa bodde innan de byggde. 

Det känns som om historien upprepar sig... men det gör ingenting för det har ju gott bra iallafall...

Sen såg jag på fotona från den tiden när min näst äldsta broder blev född. De hadde hus och på dop fotona står de båda med en blick med betydligt mera säkerhet än när min äldsta broder döptes. Iställe för en katt hade de hund. En liten björnhund.  Pappa hade klippt sig och mamma hunnit kamma sig innan folk tog fram kameran:D Jag har nyligen investerat i en fårsax så jag och Daniel kommer väl troligen att springa runt med 7cents hur i sommar:P Eller åtminstone Daniel;:)

Till sist såg jag på korten från den tiden när jag föddes. PÅ de bilderna ser man den knubbigaste lilla baby man kan tänka sig:D Mamma och pappa som närvöst tittar på sina barns klåfingrar när prästen tänder dopljuset.  Det kanske visste mera än vad jag vet idag. För på nsäta foto är det en bild på när min äldsta broder har en sån min och blick att han håller på och luktar på ljuset. 

Den bilden e lite kul. Eftersom min äldsta broder alltid har råkat ut för en massa olyckor. Även om inget hände efter att bilden togs häller men jag och min äldsta broder har alltid på något sätt tillbringat otrolgt mycke tid på sjukhus. Men aldrig tillsamans men ytterst sällan så långt mellan varandra. Sist var brodern där för körtelfeber?? tror ja.. fem dagar tidigare hade jag varit in på BB. Men nu har vi lovat varandra att det är min tur nu. Han skall hållas borta från sjukhuse till babyn e född:D

Nu skall jag försöka aktivera mig med annat än att dagdrömma.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0