en ros till mamma

Jag har nu gått över med 4 dar.. Helt naturligt för förstföderskor påstår de.

Och jag lovar att de här två sista veckorna är absålut värst!!

natten till torsdag hamnade jag in till BB både jag och Daniel var säkra på att this is it.. Eftersom mina sammandragningar var kraftigare än tidigare och med fem minuters mellanrum...

Jag var öppen när de undersökte mig men de gav Daniel och mig olika information åt mig sa de en cent och åt daniel en och en halv cent.. hur som hällst så skulle jag stanna kvar på avdelningen för opservation.

de sa åt mig att åtminstone försöka såva.. Nå så ja blundade då och försökte koncentrera mig på annat än sammandragningarna som bara kom tetare.

Jag såv en halv timme den natten när de kom och frågade om jag vill ha kaffe eller tee till frukost.

Sen kom en ny barnmorska som hade lite större trut en den tidigare och frågade hur ofta jag hade haft sammandragningar under natten... Av massor av anledningar hade jag helt enkelt inte lust att räkna minuterna då jyst.. men jag förstod då varför ett övervakningsrum har tre klockor på väggen.

Efters undersökningen visade det sig att jag hade öppnats mera men inte tillräckligt för att få stanna kvar på sjukhuset. Så utan vidare möjlighet att kunna sitta skickade de hem mig och sa jag endast fick ta två panadol om dan.
Jag öppnades alltså för långsamt.

Nu sitter jag här och plågas istället för att plågas på sjukhus. Jag vet inte vad som är betträ men iallafall skall babyn ut snabbt nu.

För ni som undrar hur dethär känns så är det som om en trög kniv sakta far över magen och höfterna långsamma långsamma rörelser.. Ibland är rörelserna så kraftiga att man tror att hela magen är påväg åt ett helt annat håll

svårt att beskriva.. måste upplevas..

många sa åt mig att förlossningsskedet är otroligt smärtsamt och desstu flera dagar som gott över mera smärtsamt blir det. Men jag trodde aldrig att de skulle vara såhäär!!

Dessutom är mitt humör helt upp å ner vänt när jag inte klarar av att göra något eller hantera situationen..


så därför har jag kommit fram till .. den dan jag fyller skall min mamma få en ros. Som årkahde genom dehär för att få mig:D Jag vill inte ha några presenter för de är mammas förtjänst..

Kommentarer
Postat av: Nina

men tänk vilken underbaring som kommer från allt lidande sen :) Även om jag slår vad om att du kommer fundera nu som då varför i helskotta du skaffade det skrikande monstret ;)

2009-05-15 @ 19:57:54
URL: http://niini.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag haldär no tomman för er!

2009-05-17 @ 21:35:50
Postat av: tanja

Ja hörde att ni ha fått en flicka.. :) grattis till er båda två :)

2009-05-18 @ 09:31:47
Postat av: Maijo

Grattis ti lilltjejen :):):)

He ryktas snabbt ;);)

2009-05-18 @ 21:43:32
Postat av: Malin

Grattiiis ti tjejen!!=)glöm itt ti oppdater milan kvarven åp bloggen nutå så vi får viet hur allt gar me är=D

2009-05-19 @ 10:45:23
URL: http://malintikkala.blogg.se/
Postat av: Tessa

Nåmen gratulerar ti lillflikkon :) Håppas allt ha gaijji braa? :)

2009-05-20 @ 11:26:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0