människovärde


min familj e mest värda av alla.... ni har nog nån som e mer värda för er en vad nån annan e .. annars e alla lika värda

men varför e de då så att sjukvården e int lika överallt?

om alla människor e lika värda varför har inte alla människor på jorklotet lika rätt till den vård som finns?

ok kanske man skulle fundera på häromkring först innan man drager fram hela klotet. I min flytt till en ny kommun trodde jag inte att vården av min dotter skulle bli annorlunda.. ok ja trodde den skulle bli värre eftersom hemmkomunen e ju alltid bäst oavsett var man e.

men det försvann tappert. Igår fick min flicka äran att besöka en läkare för fösrta gången sen hon kom ut från BB en vanlig rutin kontroll som borde ha blivit gjord för 2 månader sen

men då var läkarna i min hemkommun på semester...

Som tur var det inget fel på henne... men tänk om det skulle ha varit.. ock jag snällt skulle ha suttit och väntat medan läkarna roat sig. KLart att läkarna har lika rätt till semeter som alla andra.. men ett litet barn har rätt att bli undersökt när de ska undersökas...

tror to att all läkarar skickar vidare patienten ifall läkaren plötsligt råkar ut för något som läkaren inte har en aning om?.. eller försöker läkaren en stund först?

ifall jag skulle få migrän här och nu och nån idiot skulle köra mig till ett sjukhus.. skulle jag få bättre vård här och nu.. eller om samma idiot kör mig till ett sjukhus i sverige?

är det skillnad på tid och plats .. läkare och patient?

varför går folk runt å säger att usa erbjuder bättre vård?... men till vilket pris? eller är de sjukare där och behöver bättre vård? är vi kräsna?

Handlar vården om att ge och ta?.. 

är det skillnad på hur man vårdar från patient till patien? 



jag vet att allt handlar om en liten men viktig grej.. pengar


så kan du räkna upp hur mycket pengar du skulle sälja din sambo för... hur mycket e din baby värd?

lätt fråga

de e båda ovärdeliga

skulle nån av dem bli sjuk skulle jag göra allt ja kan för att få hem dem igen... men till vilket pris?? 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0