va ha hänt sen senast?...

Nu är köket beboligt... nääästaaan:D *harkel*

efter ett liiitet liteet tag till så kanske våran inflyttningsfest bli mer än bara en tanke:D

åh nej jag som har lovat några att rita en karta till vårt hus?.. janå.. he blir int så lätt... suck att man int kan va tyst naingang...

Lillon vår mår jätte bra.. hon äter jätte mycke.. blir bara tyngre och tyngre. Såver fortfarande bra om nätterna. Hon har dessutom måst såva bort en natt. Vilket jag inte alls tyckte om. Men lillon märkt int äns att hon var bort så henne gick de ingen nöd på men på mig.. he va heilt klart sista gangon:D

Som mamma trivs jag fortfarande bara bättre och bättre. Lillon ger mig nya lektioner varje dag nya överraskningor varjedag om hur det är att vara förälder .. sånt som man inte var beredd på.. Som nu när hon svänger sig runt runt på golvet.. Så kan iibland den ena armen hamna lite fel... hmm de e min stora fundering ska jag hjälpa eller själper jag om jag är det å påttar när hon försöker kämpa..


kära läsare minns ni för länge sen så skrev jag ett inlägg om grisarnas transportsträkor när de e ska bli till köttbullor etc..
då skrev jag att grisarna transporterades bara en kort sträcka..
Nu när jag är mamma har jag ingen somhällst inblick i de häla längre och jag sket nästan blanka fan i e..  Men nu fick jag hellt kallt veta att slakterier slopas och stängts och plötsligt måsta de stakars grisarna vänta på sina dööd i 350km...
plötslit ångrar jag att jag nångång nånsin har ens årkat bry mig i hur länge grisarna väntat på sin död.. eftersom ingen annan värjkar göra de. Här sitter jag ensam om djurens rättigheter.. om sin död? eller låta leva??? nnåja skit samma.
e bra man har matin på bouli.. måst böri odäl sjölv om man räknar ho langt matin ha transporteradist..
ja transporterar me sjölv ganska langt ti gangorna ja ska heim ti mor å far ja å.. så var är skillnan:D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0