min praktik

Nu är nästan min praktik klar. Har bara två dar kvar som min handledare tycker att jag ska arbeta in på grund av att hon tycker att jag sett så frånvarande ut första delen av praktiken.

Orsaken till att jag sett så frånvarande ut är väl antagligen min fullständiga olust att vara däär!

Den här månaden haj jag endast till praktiken kört 2900km !! ätit för 5€ om dan plus att jag kört linnéa till dagis den kostnaden går vi int in på.

och till vilken nytta... ingen alls. Eftersom under hela praktiken har jag som bäst suttit på en stol och antagligen läst en tidning eller om de nu mot all förmodan kom in en patient fick ja pickas å ta blodtrycket.. woow annars va de jag som koka kaffe. de va enda jag var sekär på att ja fick göra.

men min praktik hette hemsjukvård.  jag såg en max två hemsjukvårdspatienter om dan om jag hade tur. då fick jag inte göra annat en beundra patientens hem. GFör då ville min handledare oftast ta blodtrycket själv och pickas själv.

Och när min lärare kom till plats säger min handledare att ja INTE KAN ta blodtrycket! HUR IN I HELVETE SKALL MAN INTE KUNN HE???? finn he na enklare

min lärare blev fundersam och frågade hur det kom sig.... jag lämnade i choch eller iallafall satt ja mest å bara gapa när jag som i slowmotion svarar jag hörde min egen puls:O:O

så skulle vi reda ut var jag gör fel...

min handledare sa att jag säger konstiga svar som 190/50 p65 .... Ja kom till ett svar å jag sa he ja hörd.. så man kan int ta blodtrcyk ifall människans blodtryck e konstit.
 Ska man int kontroller å följ upp annorlunda blodtryck iställe fö att klagg på studerand...??

Man ska int var arg på småsaker.. men ja sko ha bouda släng kaffikoppin över on... å di ska få si på en frånvarand människo dihä 2 sista dagan....

Kommentarer
Postat av: Nina

Oj oj.. Int ere lätt all gangor ;)

2010-10-15 @ 12:37:47
URL: http://niini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0